Glutenfrie havrekjeks

Inlegget inneholder annonslinker
glutenfrie havrekjeks
Glutenfrie havrekjeks

Nå skal jeg vise hvordan du kan bake glutenfrie havrekjeks!
De er sprøde og kjempegode.

Hvilket mel kan jeg bruke?
Jeg bruker finax glutenfrie melmiks, den røde pakken.
Men i denne oppskriften er det ikke så mye glutenfritt mel, det er mer glutenfri havre.
Så jeg tror at det skal gå bra med de fleste glutenfrie melmikser.

Hvilken elektrisk håndmikser bruker jeg?


ingredienser:

170 g smør
1 dl sukker
2,5 dl brunt sukker
2 egg
1 ts vaniljesukker
3,5 dl glutenfritt mel
1/2 ts natron
1/2 ts bakepulver
7 dl havregryn
mørk sjokolade (valgfritt)


Du gjør:

Ta på ovnen på 180 grader, over og undervarme.
Visp sammen smør og sukker i 1-2 minutt.
Ta i eggene og vaniljen og visp igjen.
Hell så i melet, natron, bakepulver og visp sammen en siste gang.
Til sist tar du i havregrynet og sjokoladen og blander.
Rull baller med hendene som er ca. 1 ss store og legg på et bakepapir.
De kommer til å smelte i ovnen.
Sett in i ovnen og stek i 10-12 minutt.
Ta ut og avkjøl på rist.
FERDIG


glutenfrie havrekjeks

Kommentarer